Polityka prywatności
Preambuła
Od 25 maja 2018 roku w całej Unii Europejskiej obowiązuje nowe Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). W tym dokumencie opisujemy usługi, które świadczymy, oraz wyjaśniamy, jak chronimy Twoją prywatność. Piszemy też, jak możesz korzystać ze swoich praw do danych, które zgromadziliśmy.
I. Administrator danych osobowych
Administratorem Twoich danych jest firma:
NykLEND z siedzibą w miejscowości Groń, kod pocztowy: 34-406, ul. Kobylarzówka 45, która ma NIP: 7361685810 i REGON: 388066484 (dalej NykLEND lub administrator). Firma NykLEND ustala, po co i jak przetwarza Twoje dane.
Dbamy o Twoją prywatność
W polityce prywatności opisujemy w jaki sposób chronimy Twoją prywatność i Twoje dane osobowe, które przekazujesz nam, gdy robisz zakupy i wykonujesz inne aktywności na stronie sklepu.
Polityka określa cele, zakres i podstawy przetwarzania Twoich danych osobowych przez NykLEND. Zabezpieczamy Twoje dane za pomocą środków technicznych i organizacyjnych, które są odpowiednie do możliwych zagrożeń i kategorii zagrożeń. W szczególności uwzględniamy ryzyko, które wynika z:
- przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia danych;
- utraty, modyfikacji lub nieuprawnionego ujawnienia danych;
- nieuprawnionego dostępu do danych osobowych
Opisujemy w niej też po co, w jakim zakresie i na jakiej podstawie będziemy przetwarzać Twoje dane. Zabezpieczymy je w sposób odpowiedni do zagrożeń, które mogą wystąpić, w szczególności:
- przypadkowej lub niezgodnej z prawem utraty danych;
- modyfikacji lub nielegalnego ujawnienia danych;
- dostępu do danych osobowych przez osoby nieupoważnione.
Jeżeli skorzystasz z usług, których nie oferujemy bezpośrednio na przykład szybkich płatności, przeniesiemy Cię do innych stron i serwisów. Mają one innych administratorów danych, a ochrona danych odbywa się według zasad, które są określone w ich regulaminach, politykach prywatności i innych dokumentach.
[Podstawy prawne: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawa o Ochronie Danych Osobowych z dnia 10 maja 2018 roku]
II. Zakres i sposoby w jakich przetwarzamy Twoje dane
Twoje dane będziemy przetwarzać w zależności z jakich usług i funkcjonalności strony skorzystasz. Potrzebujemy Twoich danych, aby przetwarzać Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów oraz rozwiązywać ewentualne problemy z tym związane. Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami oraz przetwarzamy reklamacje, które dotyczą Twoich zamówień. Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do sfinalizowania procesu zakupowego. W zależności od tego co robisz na stronie NykLEND, możemy pobierać różne zestawy danych osobowych. Poniżej przedstawiamy jakie dane przetwarzamy i w jakim celu. Szczegółową informację na ten temat znajdziesz w części III Polityki Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych.
Kiedy odwiedzasz nasz sklep internetowy NykLEND
Gdy robisz zakupy jako gość (klient niezalogowany), będziemy od Ciebie wymagać danych, które są niezbędne, abyśmy mogli wysłać i doręczyć Twoje zamówienie:
- imię i nazwisko,
- adres dostawy,
- adres mailowy,
- numer telefonu,
- dane do faktury, jeśli są inne niż adres dostawy.
Zawsze gdy odwiedzasz nasz sklep, przez stronę www lub aplikację mobilną, pobieramy pliki cookies, czyli ciasteczka, które są powiązane z Twoimi danymi osobowymi. Pobieramy zarówno ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała prawidłowo, jak i te, które nie są obowiązkowe, ale mamy Twoja zgodę, aby je pobierać, na przykład identyfikator internetowy, czyli numer IP.
Kiedy zgłaszasz reklamację lub zwrot produktu
Jeżeli chcesz skorzystać z gwarancji, rękojmi, zwrócić produkt, wyślij zgłoszenie mailem na adres nyklend@gmail.com
Kiedy korzystasz z usług naszych partnerów w trakcie płatności
Aby zapłacić za zakupy możesz skorzystać z usług towarzyszących, czyli takich, które oferujemy, ale są to usługi naszych partnerów. Mogą to być raty, ubezpieczenia lub szybka płatność. Gdy korzystasz z takich usług, musisz podać dane, które są niezbędne do wykonania transakcji. W takim przypadku administratorem Twoich danych, będzie nasz partner, który odpowiada za dana usługę.
Kiedy kontaktujesz się z nami
Jeżeli piszesz do nas maila lub kontaktujesz się przez formularz, podajesz nam:
- adres mailowy,
- numer telefonu,
- inne dane, które wpiszesz w wiadomości.
W ramach obsługi klienta, aby się z Tobą skontaktować możemy użyć danych, które masz zapisane na swoim koncie w sklepie.
Kiedy korzystasz z promocji lub bierzesz udział w akcji marketingowej
Promocje i akcje dedykowane klientom, które organizujemy przeważnie są oparte o odrębne regulaminy. Znajdziesz w nich klauzule informacyjną, w której opisujemy, jakie z Twoich danych osobowych będziemy przetwarzać, na potrzeby akcji.
Zanim weźmiesz udział w takiej promocji, musisz potwierdzić, że akceptujesz treść jej regulaminu.
Standardowe promocje cenowe, w których obniżamy ceny określonych produktów lub grup produktów oparte są o regulamin sprzedaży i nie wymagają podawania innych danych, niż te które podajesz podczas zakupów.
Przetwarzanie danych w marketingu
Używamy Twoich danych osobowych, aby przekazywać Ci różne informacje i oferty marketingowe. Robimy to mailem, SMS–em lub telefonicznie – w zależności na co mamy Twoją zgodę.
Dane przetwarzamy na podstawie Twojej zgody, zaakceptowanego przez Ciebie regulaminu lub w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes (po spełnieniu przesłanek legalizacyjnych):
Pliki cookies na naszej stronie – ciasteczka
Gdy wchodzisz na naszą stronę, otrzymujesz informację o plikach cookies i możesz wybrać, które z nich możemy pobierać. Wyjątkiem są ciasteczka, które są niezbędne, aby strona działała.
Gdy zaakceptujesz pliki cookies na naszej stronie, będziemy zbierać określone w nich informacje w celach statystycznych czy analitycznych. Pliki cookies mogą pobierać Twój adres IP. Nie możemy Cię zidentyfikować przy pomocy samego adresu IP, ale w połączeniu z innymi danymi możemy być w stanie to zrobić.
Szczegółowe informacje, o tym jakie dane są w ciasteczkach i jak je przetwarzamy, znajdziesz w naszej polityce cookies.
Przetwarzanie danych osobowych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane osobowe, gdy dochodzimy naszych roszczeń i praw lub bronimy się przeciwko roszczeniom, które Ty zgłosiłeś wobec nas.
W tym celu będziemy przetwarzać dane, które są niezbędne do rozpatrzenia roszczenia lub obrony przed nim.
Dane będziemy przetwarzać do zakończenia sprawy lub uprawomocnienia się wyroku. W czasie rozpatrywania roszczenia, nie usuniemy Twoich danych nawet, jeżeli o to poprosisz.
[podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO]
III. Zasady przetwarzania danych osobowych – cele, podstawy i okres przetwarzania Twoich danych
Przetwarzanie danych osobowych w procesie zakupowym i obsłudze posprzedażowej
Potrzebujemy Twoich danych, aby obsłużyć Twoje zamówienia i zwroty, wysyłać Ci powiadomienia o statusie dostawy produktów oraz rozwiązywać ewentualne problemy z tym związane. Twoje dane osobowe wykorzystujemy także wtedy, gdy zarządzamy Twoimi płatnościami, obsługujemy zgłoszenia gwarancyjne i zwroty dotyczące zamówionych przez Ciebie produktów.
Dzięki danym osobowym otrzymujemy informacje niezbędne do sfinalizowania procesu zakupowego. Dodatkowo na ich podstawie możemy:
- zidentyfikować Cię i sprawdzić, czy Twój wiek kwalifikuje Cię do zakupów online;
- potwierdzić Twój adres z podmiotami zewnętrznymi, na przykład przy dostawie;
- sprawdzić Twoją historię płatności, aby zaproponować Ci dogodne dla Ciebie formy płatności.
Twoje dane będziemy przetwarzać tak długo, jak długo będziesz naszym aktywnym klientem (nie zrezygnujesz ze świadczonych przez nas usług).
Ponieważ dbamy o ciągłość dostaw i dostępność produktów dla wszystkich klientów, możemy zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie sprzedaży ograniczać( czasowo) możliwość zakupu określonych produktów, czy nawet grup asortymentowych (na przykład możemy określić maksymalną ilość sztuk jaką możesz zakupić). W takim przypadku Twoje dane osobowe przetwarzamy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO, co oznacza że nie usuniemy Twoich danych osobowych, nawet jeżeli tego zażądasz, do czasu, aż zdejmiemy ograniczenia.
W trakcie zakupów i obsłudze posprzedażowej możemy przetwarzać następujące dane osobowe:
- dane kontaktowe i do wysyłki: imię i nazwisko, adres, adres e-mail i numer telefonu;
- informacje na temat płatności i historię płatności;
- informacje na temat zamówień;
- informacja o reklamacjach i zwrotach czy anulowanych zamówieniach.
Szczegółowe informacje znajdziesz w tabeli poniżej:
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Obsługa zakupów w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów niezalogowanych. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Do momentu zrealizowania dostawy z uwzględnieniem z uwzględnieniem czasu na zwrot. |
|
Wystawianie dokumentów, które dotyczą sprzedaży – faktur VAT, faktur korygujących, not. Obowiązki ustawowe związane z rozliczeniami podatkowymi i obowiązkami rachunkowymi.
|
Art. 6 ust. 1 lit c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości oraz art. 70 § 1 Ordynacji podatkowej |
Przez 5 lat, od kiedy zakończy się rok, w którym miało miejsce zdarzenie tworzące obowiązek prawny, do którego zostały wystawione dokumenty. |
|
Obsługa reklamacji, zwrotów oraz rękojmi, w tym informowanie o statusie zgłoszenia. |
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z Ustawą o prawach konsumenta orasz Kodeksem Cywilnym. |
Przez 2 lata, od kiedy rozpatrzymy reklamację. |
|
Obsługa reklamacji i problemów technicznych związanych z działaniem strony sklepu i aplikacji lub kontem klienta |
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Do czasu ostatecznego załatwienia sprawy. |
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na windykacji należności lub prowadzeniu i obsłudze spraw sądowych, mediacyjnych i arbitrażowych. |
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
2 lata od daty ostatecznego załatwienia sprawy.
|
Za zakupy, które zrobisz w naszym sklepie możesz zapłacić bezgotówkowo na wiele sposobów.
Jeżeli wybierasz bezgotówkową formę płatności zgadzasz się, abyśmy przekazali Twoje dane do naszych partnerów, którzy są operatorami płatności bezgotówkowych. Potrzebują oni Twoich danych aby obsłużyć płatność i inne usługi, z których skorzystasz.
Gdy przekażemy Twoje dane operator płatności staje się administratorem Twoich danych, my jesteśmy odrębnym administratorem i przetwarzamy informację o tym, jaka została wybrana przez Ciebie metoda płatności.
Operator płatności powinien przekazać Ci klauzulę informacyjną o tym, jak przetwarza Twoje dane osobowe. Może to zrobić w formie tekstu w formularzu płatności lub dodać jako załącznik. Może też odesłać Cię do swojej strony internetowej lub serwisu, gdzie znajdziesz taką informację.
W poniższej tabeli znajdziesz informację w jakim celu, na jak długo i na jakiej podstawie przetwarza Twoje dane, gdy korzystasz z usług naszych partnerów:
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Obsługa zakupów w tym informowanie o statusie zamówienia i dostawie dla klientów niezalogowanych. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO |
Do momentu zrealizowania dostawy z uwzględnieniem z uwzględnieniem czasu na zwrot. |
Formularz kontaktu oraz inne formy obsługi zgłoszeń klienta
Jeżeli wysyłasz do nas mejla lub kontaktujesz się przez formularz, przetwarzamy Twoje dane. W Tabeli poniżej, znajdziesz szczegóły takiego przetwarzania:
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Kontaktowanie się z klientem w celach związanych z wykonaniem umowy lub świadczeniem usług dodatkowych poprzez dostępne kanały komunikacji (mejl, telefon) |
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO |
Do zakończenia świadczenia usług |
|
Formularz kontaktu:
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową lub Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze zgłoszenia klienta, które nie jest bezpośrednio związane z umową.
|
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Do czasu załatwienia ostatecznego sprawy |
Przetwarzanie danych w marketingu
Twoje dane osobowe przetwarzamy także do celów marketingowych. Robimy to na podstawie zgody, którą od Ciebie otrzymaliśmy. Zgodnie z prawem możemy przetwarzać Twoje dane, do momentu, aż wycofasz swoją zgodę – możesz to zrobić w dowolnym momencie, ale pamiętaj że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem. Twoje dane przetwarzamy również, gdy mamy w tym uzasadniony interes.
Możemy używać Twoich danych do celów marketingu bezpośredniego towarów lub usług i wysłać Ci informacje handlowe za pośrednictwem komunikacji elektronicznej, np. mejlem.
Kontaktujemy się mejlowo, telefonicznie, SMS–owo w zależności od tego jaką formę komunikacji wybraliśmy i na jaką, mamy Twoją zgodę.
Działania marketingowe mogą być powiązane z profilowaniem. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych osobowych, które wybraliśmy, ocenimy i przeanalizujemy Twoje zachowanie. Następnie stworzymy prognozę, która w przyszłości pozwoli nam optymalizować naszą ofertę. Dzięki prognozie będziemy też mogli przedstawić Ci ofertę, którą przygotujemy specjalnie dla Ciebie.
Dane przetwarzamy również do celów statystycznych i analitycznych, aby optymalizować i doskonalić naszą ofertę.
Na podstawie danych, które zbieramy możemy tworzyć profile klientów i tworzyć spersonalizowane reklamy, kampanie marketingowe czy akcje sprzedażowe.
Jeśli mamy Twoją zgodę na korzystanie z cookies, możemy korzystać z informacji, które zawierają, w celach statystycznych i analitycznych.
W celu działań marketingowych możemy przetwarzać takie dane jak:
- dane kontaktowe: adres mejlowy, numer telefonu i kod pocztowy;
- dane demograficzne, lokalizacyjne;
- informacje o ofertach z których korzystasz i produktach, które umieszczasz w koszyku zakupów lub z niego usuwasz;
- informacje zebrane z ciasteczek.
Działania marketingowe możemy prowadzić samodzielnie lub z udziałem naszych partnerów.
Będziemy przechowywać Twoje dane do celów marketingu bezpośredniego do momentu, w którym nastąpi jedna z poniższych sytuacji:
- wycofasz swoją zgodę
- akcja do, której wykorzystywaliśmy Twoje dane, zakończy się
- złożysz skuteczny sprzeciw lub zrezygnujesz ze świadczonych przez nas usług (w zależności od podstawy prawnej przetwarzania danych).
W związku z działaniami marketingowymi przetwarzamy Twoje dane osobowe według zasad opisanych w poniższej tabeli:
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Świadczenie usługi wysyłki Newslettera |
Art. 6 ust. 1 lit. a) RODO |
Do czasu rezygnacji z usługi. |
|
Marketing własnych produktów i usług realizowany różnymi kanałami w związku z określoną aktywnością klienta w sklepie. |
Art. 6 ust. 1 lit. f ) RODO |
Do złożenia skutecznego sprzeciwu. |
Przetwarzanie danych w związku z wykonaniem żądań wynikających z RODO
W części IV Polityki Prywatności, opisujemy jakie masz prawa zgodnie z RODO, jeżeli jesteś osobą fizyczną. Jeśli przesyłasz nam lub składasz swoje żądanie, to przetwarzamy Twoje dane osobowe, które są w nim zawarte. Treść takiego żądania przechowujemy do celów dowodowych.
Nie usuniemy Twoich danych, jeżeli jesteśmy w trakcie przygotowywania Twojego zamówienia lub wyjaśniamy z Tobą jakąś sprawę, związaną z zakupami i usługami, z których korzystasz.
Poniżej prezentujemy jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy obsługujemy Twoje żądania:
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Realizacja żądania zgodnie z zakresem wskazanym przez wnioskodawcę. Dotyczy następujących artykułów RODO: Uwzględniając zasadę rozliczalności (konieczność archiwizacji do celów dowodowych związanych z prowadzonym rejestrem).
|
Art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w powiązaniu ze wskazanymi artykułami RODO tj. Art. 7 ust. 3, Art. 15, Art. 16, Art. 17,Art. 18, Art. 20, Art. 21. |
Maksymalnie przez okres 6 lat liczą, od daty, w której został złożony wniosek. |
Przetwarzanie danych w związku z roszczeniami stron
Możemy przetwarzać Twoje dane, gdy obsługujemy roszczenia, zarówno zgłoszone przez Ciebie, jak i te, których sami dochodzimy.
Zakres przetwarzanych danych, zależy od tego, czego dotyczy roszczenie. Zawsze przetwarzamy tylko te dane, które są niezbędne, aby rozpatrzyć dane roszczenie.
Przykładowy zestaw takich danych przedstawiamy w tabeli poniżej.
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Prawnie uzasadniony interes administratora polegający na dochodzenie roszczeń lub obrony przed roszczeniami. |
Art. 6 ust. 1 lit. f) RODO |
Do czasu załatwienia sprawy lub uprawomocnienia się decyzji administracyjnej lub wyroku sądowego. |
Bezpieczeństwo naszych usług, monitorowanie przestrzegania regulaminu.
Cały czas monitorujemy nasze systemy, aby zapewnić bezpieczeństwo klientom, którzy robią u nas zakupy lub korzystają z naszych usług. W tym celu możemy pozyskiwać i rejestrować Twoje dane osobowe, które otrzymujemy na nasze serwery z przeglądarek internetowych lub aplikacji, gdy korzystasz z naszego sklepu. W ten sposób możemy wykryć zagrożenie i zapewnić bezpieczeństwo ruchu na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej.
Dodatkowo cały czas sprawdzamy, czy użytkownicy strony internetowej lub aplikacji przestrzegają przepisów prawa, w tym naszego Regulaminu.
Jeżeli wykryjemy próby, złamania przepisów lub Regulaminu osoba, która to robi zostanie zablokowana i zostaną wobec niej wyciągnięte konsekwencje.
|
Kategoria lub rodzaj danych osobowych |
Cele przetwarzania |
Podstawa prawna |
Okres przechowywania |
|
Dane, powiązane z danymi osobowymi, które mamy w systemie:
|
Niezbędność wykonania umowy pomiędzy sklepem, a klientem w zakresie wspierania bezpieczeństwa usług świadczonych drogą elektroniczną oraz bezpieczeństwa użytkowników, przeciwdziałania nadużyciom, w tym oszustwom, działaniom naruszającym dobre obyczaje, mającym ma celu ominiecie przepisów prawa czy zapisów Regulaminu i zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. |
Art. 6 ust. 1 lit. b) RODO |
Do zakończenia korzystania z usług. |
Wyłączenie odpowiedzialności NykLEND w związku z sytuacjami niezależnymi od sklepu
Nie bierzemy odpowiedzialności za prawidłowe przetwarzanie danych osobowych i związane z tym procesy, jeżeli Twoje dane osobowe zostaną udostępnienie nieuprawnionym osobom lub podmiotom, w wyniku jednej z poniższych sytuacji:
- dane, które od Ciebie dostaliśmy są błędne np. błędny adres e-mail, błędny numer telefonu, nieprawidłowy adres do wysyłki;
- korzystasz z ogólnodostępnego komputera, co zwiększa ryzyko wycieku danych i braku spersonalizowanych ustawień (np. przeglądarek) lub korzystasz z profilu lub urządzenia, które nie jest Twoje – działa ono w według ustawień właściciela;
- Twoja skrzynka mailowa została przejęta (np. w wyniku cyberataku lub braku odpowiednich zabezpieczeń), przez co Twoje hasło do konta w naszym sklepie uzyskała osoba postronna;
- przez niedbalstwo np. pozostawieniem zalogowanej sesji na ogólnodostępnym urządzeniu, podanie przez Ciebie hasła innej osobie, zastosowania hasła o innej sile niż maksymalna, którą sugeruje strona podczas zakładania konta, stosowania tego samego hasła w różnych serwisach, czy przez działanie złośliwego oprogramowania na Twoim urządzeniu;
- udostepnienie przez Ciebie, Twoich danych osobom trzecim, aby odebrały zamówienie, złożyły reklamację lub zrealizowały inny proces w naszym sklepie, co doprowadziło do incydentu;
- dane wyciekły przez błędy naszych partnerów, którzy byli w danym procesie administratorami Twoich danych np. przewoźników, kurierów, banków, instytucji finansowych i innych.
IV. Twoje prawa w kontekście RODO
NykLEND realizują Twoje prawa, które wynikają z RODO, w tym prawa opisane w art. 15-22 RODO.
Poniżej znajdziesz opis praw, które Ci przysługują.
Prawo dostępu do danych art. 15 RODO
W każdej chwili masz prawo sprawdzić, które z Twoich danych osobowych przetwarzamy, dowiedzieć się:
- jaki jest ich zakres;
- w jakich celach są przetwarzane;
- w oparciu o jakie podstawy prawne je przetwarzamy;
- komu je udostępniamy;
- jaki jest planowany czas ich przechowywania.
Jeśli chcesz możesz otrzymać od nas kopię swoich danych – aby to zrobić skontaktuj się z nami.
Prawo do sprostowania danych art. 16 RODO
Masz prawo poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe, w przypadku kiedy są one niekompletne lub nieprawidłowe. Jeśli masz konto w sklepie NykLEND w ustawieniach możesz w każdej chwili samodzielnie poprawić lub uzupełnić swoje dane osobowe. Możesz też w tym celu skontaktować się z nami.
Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) Art. 17 RODO
Masz prawo w dowolnym momencie usunąć swoje dane osobowe, które przetwarzamy (zostać zapomnianym). Aby to zrobić użyj specjalnego przycisku, który jest dostępny, gdy zalogujesz się na swoje konto lub skontaktuj się z nami w inny dogodny dla Ciebie sposób.
Wyjątkiem są sytuacje, kiedy:
- masz otwarte zamówienie – jeszcze niewysłane lub wysłane tylko częściowo;
- czekamy na Twoją opłatę, niezależnie od metody płatności;
- kupiłeś coś w naszym sklepie – wtedy zachowamy Twoje dane osobowe dotyczące transakcji w celach sprawozdawczo-księgowych, w tym dowodowych;
- jeśli kupiłeś u nas produkt, który objęliśmy czasowym ograniczeniem sprzedaży np. ilościowym, ponieważ jest trudno dostępny na rynku – wtedy nie będziemy mogli usunąć Twoich danych do czasu, aż zdejmiemy ograniczenia (przechowujemy dane niezbędne do ustalenia, czy kupiłeś już u nas produkt objęty ograniczeniem);
- jeśli jesteśmy zobowiązani zabezpieczyć Twoje dane na podstawie wniosku skierowanego do nas przez uprawniony organ państwowy np. policję, prokuraturę, sąd itp.;
- jeśli Twoje dane są niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Prawo do ograniczenia przetwarzania art. 18 RODO
- Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych, gdy:
- nie zgodzisz się, abyśmy przetwarzali Twoje dane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Ograniczymy przetwarzanie danych, jeśli stwierdzimy że Twoje prawa są nadrzędne względem naszego uzasadnionego interesu.
- zgłosisz, że Twoje dane osobowe są niepoprawne. Ograniczymy przetwarzanie danych do momentu, aż sprawdzimy ich poprawność;
- przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem. Wtedy możesz nie zgodzić się na usuniecie danych osobowych i zamiast tego zażądać ograniczenia używania Twoich danych osobowych;
- nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych, ale są one potrzebne Tobie do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Aby skorzystać z tego prawa skontaktuj się z nami.
Obowiązek powiadomienia o sprostowaniu lub usunięciu danych lub o ograniczeniu przetwarzania art. 19 RODO
Jeśli tego zażądasz, poinformujemy Cię, kto jest odbiorcą Twoich danych osobowych. Mamy obowiązek poinformować o sprostowaniu, usunięciu lub ograniczeniu przetwarzania danych, każdego komu przekazaliśmy dane, jeżeli jest to możliwe lub nie wymaga niewspółmiernego wysiłku.[podstawa prawna: art. 16,17 lub 18 RODO]
Prawo do przenoszenia danych art. 20 RODO
Z prawa do przenoszenia możesz skorzystać gdy na podstawie Twojej zgody lub zawartej z Tobą umowy przetwarzamy Twoje dane osobowe w sposób zautomatyzowany. Masz prawo otrzymać od nas kopię swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i możliwym do odczytania formacie. Kopię tę możemy przesłać bezpośrednio Tobie lub innemu podmiotowi, który odtąd będzie przetwarzał te dane. Pamiętaj, że dotyczy to wyłącznie danych osobowych, które mamy od Ciebie. Uzyskanie kopii danych wymaga kontaktu z nami.
Prawo do sprzeciwu art. 21 RODO
Masz prawo sprzeciwić się przetwarzaniu Twoich danych w zakresie, w jakim to robimy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora. Sprzeciw taki powinien być uzasadniony przez Ciebie. Zaprzestaniemy wówczas przetwarzania Twoich danych osobowych, do czasu ustalenia czy Twoje prawa są nadrzędne względem naszego interesu. Nie zrobimy tego, gdy zgodnie z prawem Twój interes lub Twoje prawa zostaną unieważnione albo będą wobec Ciebie roszczenia prawne. W takiej sytuacji poinformujemy Cię o tym.
Nie musisz uzasadniać swojego sprzeciwu, jeśli dotyczy on przetwarzaniu danych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania.
Prawo do niepodlegania zautomatyzowanemu przetwarzaniu, w tym profilowaniu art. 22 RODO
Masz prawo nie wyrazić nam zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji względem Twoich danych osobowych, w tym ich profilowanie, które wywołuje skutki prawne wobec Ciebie lub w podobny sposób istotnie na Ciebie wpływa. Zgodę możesz wycofać samodzielnie, jeżeli masz konto w naszym sklepie – w zakładce „ustawienia”. Jeżeli nie masz konta skontaktuj się z nami i zgłoś wycofanie zgody.
Aby skutecznie skorzystać z prawa sprzeciwu wobec profilowania Twoich danych osobowych, musisz wylogować się z wszystkich urządzeń i usunąć wszelkie pliki cookies, w tym z przeglądarek (proces usuwania może zająć do 48 godzin). O tym jak prawidłowo usunąć pliki cookies dowiesz się z polityki cookies.
Prawo do zgłoszenia skargi do organu nadzorczego art. 77 RODO
Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe niewłaściwie masz prawo zgłosić skargę do organu nadzorczego, czyli Urzędu Ochrony Danych Osobowych, szczegóły znajdziesz na stronie internetowej urzędu https://www.uodo.gov.pl/
Możesz też skontaktować się z nami, aby wyjaśnić sprawię.
Prawo do niewyrażenia zgody i wycofania zgody w dowolnym momencie
Jeśli przetwarzanie danych wymaga Twojej zgody, masz prawo jej nie wyrazić. Takie sytuacje mają miejsce, kiedy np. pytamy Cię, czy chcesz otrzymywać od nas informacje marketingowe.
Zawsze masz prawo wycofać zgodę w dowolnym momencie, którą wyraziłeś na podstawie art. 7 ust. 3 RODO np. na działania marketingowe, profilowanie, ale pamiętaj że wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce przed wycofaniem.
V. Polityka cookies i podobne technologie
NykLEND korzystają z technologii, która pozwala gromadzić pliki cookies (w tym adresy IP), piksele śledzące, dane lokalne (w tym dane globalizacyjne) czy powiadomienia typu push. Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnej i została przez Ciebie wyrażona zgoda na udostępnienie Twojej lokalizacji, będziemy o niej informowani. Informacje o tym, w jaki sposób korzystamy z tych technologii, znajdziesz w Polityce cookies.
VI. Automatyzacja i profilowanie danych
Twoje dane nie są automatycznie przetwarzane, w tym profilowane.
Jeśli wyrazisz zgodę będziemy automatycznie przetwarzać Twoje dane, w tym je profilować zgodnie z art. 22 RODO. Pamiętaj że wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym czasie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed jej wycofaniem.
Jak działa zautomatyzowany proces decyzyjny oraz profilowanie
Jeśli wyrazisz zgodę przygotujemy dla Ciebie spersonalizowaną ofertę. Będziemy to robić na podstawie np. Twojej historii zakupów. Będzie się to odbywać w sposób automatyczny bez udziału człowieka.
VII. Zmiany w Polityce prywatności
Możemy zmienić postanowienia niniejszej Polityki zgodnie z zasadami zmian, które określa Regulamin sprzedaży. O każdej takiej zmianie będziemy informować z wyprzedzeniem. Zawsze gdy uaktualnimy politykę prywatności, jej najnowszą wersję zamieścimy na naszej stronie internetowej w zakładce Polityka prywatności